Summa sidvisningar

onsdag 22 januari 2020

Vår.vår vår......

Igår upptäckte jag till min förvåning en massa blommande snödroppar i trädgården ute i naturen,  otäckt blåsig och molnig och ruggig.
Idag upptäckte jag att tandhygienisten väntade på mig och det är inte så kul att ta eftermiddagsfika direkt efter besöket hos henne.
Nåväl, jag isolerade mig hemma medan solen flödade och visst är det förunderligt hur lite man lider när solen forsar fram som den gör idag? Ulla kommer att bli glad när hon ser att jag upptäckt hennes gulliga, blåögda keramikkatt från Nittsjö.

Idag ser jag parkeringen vid Resecentrum i ett annat ljus, nästan vackert med rad efter rad av bilar.

Bland växterna på fönsterbänken har Ulla dolt den här blåögda kissen från Nittsjö i Rättvik.

Och titta här! Ronnebys vattentorn ligger vackert långt borta på andra sidan Ronnebyån.

Jag dricker mitt eftermiddagste, lyssnar på Europapodden och blir utstirrad av den misslynta katten. (Vi håller oss bara med konstgjorda katter av bekvämlighetsskäl. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar